سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

بی سایه گاه

 

لوگوی شعر نیمایی سپیده طالبی

 

در عجبزارِ پُر از خارِ گذارِ زندگی
ساقه‌ای بودم ظریف اما لطیف از تازگی
عاشق بالندگی
در خور تابندگی
ساقه‌ای
بودم بدون سایه‌گاه خستگی

ریشه‌ام می‌سوخت اما ...
... قوتِ من نامهربانی بود، همراهِ هراس

بر فرازِ تابعِ احساس هم
گاه‌گاهی کودکانه می‌شدم خطی مماس

باد بود آن شب که دیو فاجعه بیدار شد

تکیه بر باورْعصایی جهلْ‌سر
سایه‌اش
را قد کشید و خشم او هم هار شد

در عبوری بی‌حواس
پشتِ پچ پچ های باد و بید و یاس
با تکان ِماه در آغوش ِرود

برق افتاد از نگاه ِتیز و وهم آلودِ داس

آمد او آهسته آهسته، مرا
در پناه سایه‌ی تاریک خود
بی محابا
، از گلویم چید و برد...!

خرمن موی مرا، او جایِ باد
دستِ داسِ خون چکانِ غیرتی مبهم سپرد...!




 

 



پ.ن. در98/7/5  و با بر بلندا رفتن خبری از وقوع اتفاقی تلخ ، این شعر کوتاه را سرودم و با کمال تاسف و تعجب بخاطر وقوع این فاجعه ، با انجام اصلاحاتی اندک آنرا تقدیم آن دسته از دختران سرزمینم می نمایم که در آرزوی آرامش و امنیت و خانواده ای سالم هستند.

 

 

لوگوی شعر نیمایی سپیده طالبی

نظرات  (۶)

گرچه باغ من از درخت تهی ست

در سرم فکر کاشتن دارم

شعر را، عشق را، مکاشفه را

همه را از نداشتن دارم...

 

# یاسر قنبرلو

 

 

پاسخ:

گرچه باغ من از درخت تهی ست

در سرم فکر کاشتن دارم

شعر را، عشق را، مکاشفه را

همه را از نداشتن دارم...

 

# یاسر قنبرلو



بسیار زیبا
سپاس دنیای عزیزم


یک عکس کوچک تا خورده

از مردی که پیراهنش هنوز روشن است

چند شعر عاشقانه کوتاه

از شماره ای که همیشه خاموش است

و یک جفت چشم

که هر شب تا صبح

به این هر دو خیره مانده است...

نگهبان شب کارخانه ای ورشکسته ام

گاهی آرزو می کنم دزدی بیاید

به جای دست ها و دهانم

چشم هایم را ببندد

# لیلا کردبچّه

 

پاسخ:
درودها مهربان دنیا
برای این شعر زیبا
  • فاطمه حیدری (رضوان)
  • سلام بانو طالبی بزرگوار 

    بسیار زیبا بود و به دل نشست 

     

    و این حوادث تلخ همچنان ادامه دارد... 

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب بانو حیدری نازنین

    سپاسگزار مهرتان هستم مهربان

    امید که ریشه جهل در این سرزمین بزودی بخشکد
  • شادان شهرو بختیاری
  •  درود بر مهربانو طالبی گران مهر

    نیمایی زیبایی خواندم

    لب مریزاد و سپاس

     

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب و احترام
    حضور استاد گرانمهرم

    سپاس از حضور ارزشمندتان
    و اینکه از سر لطف خواندید و به مهر نگاشتید استاد بزرگوار

    پاینده باشید و پدرام

    بهار فصل برداشت تو نبود !

    جوانه ی سر بریده با دستان باغبان!

    چقدر شبیهند هلال داس ، با شکل ماه ناتمام آرزوهایت !

    فقیه سلطانی

    پاسخ:
    دروده نازنین
    و ممنون از این شعر زیبایی که برایم در این صفحه به یادگار نهادید
    دلت همیشه شاد و بدور از هر ناخوشی باشد مهربان


    خرمن موی مرا او جایِ باد
    دستِ داسِ خون چکانِ غیرتی مبهم سپرد...!

    درود عالی وبسیار غم انگیز گلم

    پاسخ:
    درودها دنیای مهربان
    ممنون مهر همیشگیت هستم مهربان
    پاینده باشید و پدرام نازنین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">