سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

ToNisti

 

بشنویم ترانه‌‌ی « تو نیستی که ببینی » را با صدای جناب « حامد نیک‌پی » ، با شعر نیمایی عاشقانه‌ و زیبایی از استاد « فریدون مشیری »

 

ترانه‌ی : « تو نیستی که ببینی»

شعر از : فریدون مشیری

خواننده : حامد نیک‌پی

تهیه‌کننده موزیک : امیر علی رنجبر
 

 

 

لوگوی موسیقی

متن اصلی شعر :

تو نیستی که ببینی
چگونه عطر تو در عمق لحظه‌ها جاری‌ست!
چگونه عکس تو در برق شیشه‌ها پیداست!
چگونه جای تو در جان زندگی سبز است!

هنوز پنجره باز است.
تو از بلندی ایوان به باغ می‌نگری.
درخت‌ها و چمن‌ها و شمعدانی‌ها
به آن ترنم شیرین به آن تبسم مهر
به آن نگاهِ پر از آفتاب می‌نگرند.

تمام گنجشکان
که در نبودن تو
مرا به باد ملامت گرفته‌اند؛
تو را به نام صدا می‌کنند!

هنوز نقش تو را از فرازِ گنبدِ کاج
کنار باغچه،
زیر درخت‌ها،
لب حوض
درونِ آینۀ پاک آب می‌نگرند.

تو نیستی که ببینی چگونه پیچیده‌ست
طنینِ شعرِ نگاه تو در ترانۀ من.
تو نیستی که بیبنی، چگونه می‌گردد
نسیم روح تو در باغِ بی‌جوانۀ من.

چه نیمه‌شب‌ها، کز پاره‌های ابر سپید
به روی لوح سپهر
تو را، چنان‌که دلم خواسته است، ساخته ام!
چه نیمه‌شب‌ها، وقتی که ابر بازیگر
هزار چهره به هر لحظه می‌کند تصویر
به چشم‌هم‌زدنی
میان آن همه صورت تو را شناخته‌ام!

به خواب می‌ماند،
تنها، به خواب می‌ماند
چراغ، آینه، دیوار بی تو غمگین‌اند
تو نیستی که ببینی
چگونه با دیوار
به مهربانی یک دوست از تو می‌گویم
تو نیستی که ببینی، چگونه از دیوار
جواب می‌شنوم.

تو نیستی که ببینی، چگونه، دور از تو
به روی هرچه در این خانه است
غبار سربیِ اندوه، بال گسترده‌ست
تو نیستی که ببینی، دل رمیدۀ من
به جز تو، یاد همه‌چیز را رها کرده‌ست.
غروب‌های غریب
در این رواق نیاز
پرنده ساکت و غمگین،
ستاره بیمار است
دو چشم خستۀ من
در این امید عبث
دو شمع سوخته‌جانِ همیشه بیدار است
تو نیستی که ببینی!

 

« فریدون مشیری»

لوگوی موسیقی

نظرات  (۲)

  • شادان شهرو بختیاری
  • درود بر مهربانو طالبی گرانقدر

    وسپاس از توجه ویژه شان به شعر نیمایی و  ترانه هایی که با تکیه بر این قالب اجرا شده

    یاد و نام فریدون مشیری ( شاعر شیرین کلام نیمایی ) جاودان .

     

     

    پاسخ:
    درود و عرض احترام
    تقدیم استاد گرامی
    جناب شهرو بختیاری گران ارج

    سپاسگزار لطف و همراهی گرامی تان هستم
    پدرام باشید

    چه نیمه‌شب‌ها، کز پاره‌های ابر سپید
    به روی لوح سپهر
    تو را، چنان‌که دلم خواسته است، ساخته ام!

    درود بانو

    برای انتخاب این ترانه های زیبا

    و هم چنان

    منتظر سروده های زیبای شما هستیم

    پاسخ:
    درود 

    و سپاس برای همراهی تان

    بزرگوارید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">