سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

برف

 

  ترانه‌ی برف

 شعر : نیما یوشیج
 خواننده و آهنگساز : فرهاد مهرداد




 با هم گوش کنیم به این ترانه‌ی زیبا با شعر نیمایی دلنوازی از شاعر فقید نیمای بزرگ


 

 

لوگوی موسیقی

 

(متن ترانه با اندکی تغییر در متن اصلی شعر)

 

زردها بیهوده قرمز نشدند

قرمزی رنگ نیانداخته بیهوده بر دیوار
صبح پیدا شده اما آسمان پیدا نیست
صبح پیدا شده اما آسمان پیدا نیست
گرده روشنی مرده برفی . همه کارش آشوب
بر سر شیشه هر پنجره بگرفته قرار

زردها بیهوده قرمز نشدند
قرمزی رنگ نیانداخته بیهوده بر دیوار
صبح پیدا شده اما آسمان پیدا نیست
صبح پیدا شده اما آسمان پیدا نیست
گرده روشنی مرده برفی . همه کارش آشوب
بر سر شیشه هر پنجره بگرفته قرار

من دلم سخت گرفته است از این
میهمان خانه مهمان کش روزش تاریک
من دلم سخت گرفته است از این
میهمان خانه مهمان کش روزش تاریک
که به جان هم نشناخته . انداخته است
چند تن خواب آلود . چند تن ناهموار
چند تن نا هشیار که به جان هم نشناخته . انداخته است
چند تن خواب آلود . مشتی ناهموار
چند تن نا هشیار . چند تن خواب آلود

 

 

متن اصلی شعر



زردها بی خود قرمز نشده اند
قرمزی رنگ نینداخته است
بی خودی بر دیوار !
صبح پیدا شده از آن طرف کوه «ازاکو» امّا

«وازنا» پیدا نیست !

گرتهی روشنی مردهی برفی همه کارش آشوب
بر سرِ شیشهی هر پنجره بگرفته قرار

«وازنا» پیدا نیست !

من دلم سخت گرفته است از این
میهمانخانهی مهمان کُشِ روزش تاریک
که به جان هم نشناخته، انداخته است:
چند تن خواب آلود
چند تن ناهموار
چند تن ناهشیار !!

« نیمایوشیج»

 


لوگوی موسیقی

نظرات  (۵)

درود لطف داری  استاد  گلم

سپاااااس از حضور سبزت

شادباشی و سلامت  و خوب

پاسخ:
درود دنیای گرامیم
شما لطف دارید من کجا و لقب استادی کجا عزیز دل
من هم در حال تلاش برای یادگیری بیشتر هستم، همیشه و همیشه
سپاس از همراهیت مهربان
  • دنیا غلامی
  • صبح پیدا شده اما آسمان پیدا نیست ...

     

    درود عالی و غم انگیز

     

    دعوتی گلم

    پاسخ:
    درودها دنیا جانم
    سپاس از لطفتان عزیزم
  • شادان شهرو بختیاری
  • سلام و سپاس بیکران خانم طالبی گرانمهر 

    ترانه ی زیبایی بود 

    برساخته از  سروده های نیمای فقید

     

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب استاد بزرگوار
    سپاس برای همراهی و لطف تان
    سلامت و پاینده باشید

    به به...

    چه انتخاب بجایی.. با اولین برف..

    ترکیب دو زیبایی..

    درود بر شما مهربانوی گرامی

    سپاسگزارم

    پاسخ:
    درودها بانوی ارجمند
    سپاس از تاییدتان و خوشحالم انتخابم را پسندیدید
    شاد باشید و پاینده
  • فاطمه حیدری (رضوان)
  • سلام و عرض احترام مهربانو جان 

     

    این ترانه ی مورد علاقه ام هست 

     

    ممنون به خاطر انتخاب زیبای شما 

    پاسخ:
    درودها رضوان بانوی عزیزم
    خوشحالم دوست داشتید مهربان
    ممنون از همراهیت بانوی جان
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">