سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

باد

 

 « همه چیز تقصیر باد است »

شعر ، موسیقی (پیانو) ، خواننده : آیدا شاه قاسمی

با هم گوش کنیم به این ترانه‌ی زیبا با شعر نیمایی از بانو   آیدا شاه‌ قاسمی
 

 

 

 

 

لوگوی موسیقی

متن ترانه:


دل اگر دیر زمانیست جدا مانده از این روح بلند

ریسمان است که از دست کوته بوده

جان اگر خالى از این عشق از این پر باریست

کاسه مهر تو از کنج لبم کم بوده

 

بهتر آن نیست تو بردارى از آن دورقدم

دست بندازى و از دل گرهى بگشایى؟

بهتر آن نیست در این بى مهرى

تو بجنگى، تو بمیرى، تو کرم بگذارى؟

 

وقت بگذشت و در این شهر بلند

همچنان مانده به امید تو، دلباخته، افسرده، پریشان، دربند

بهترین داده این زندگى کوته را

به تو بستم انگار

که خودم بگزینم

که خودم بردارم

که خودم بگذارم.

 

و نپرسیدم از این خویش، از این وجدان درآخر روز

من چه کردم که شعف انگیزم دردل تو؟

من چه کردم امروز؟

من چه کردم امروز؟



آیدا شاه قاسمی
 

لوگوی موسیقی

نظرات  (۳)

گر خطا گفتیم اصلاحش تو کن 

                               مصلحی تو، ای تو سلطان سخن

 

www.ashkhani.ir

 

اشکان ارشادی از کرمانشاه 

  • دنیا غلامی
  • درود شعر و موسیقی عالی بود

     

    دعوتی گلم

    پاسخ:
    سلام دنیا جان
    سپاس از همراهیت
  • شادان شهرو بختیاری
  • درود بر مهربانو طالبی ارجمند

    و درود بر بانو شاه قاسمی گرامی

     

    سُروده ی پُر احساسی ت

    اگرچه هنوز نیاز به پرداخت های بیشتر , هم در وزن و هم در بیان نحوی, در آن مشاهده می شود .

     

    اینکه شاعر به این درک رسیده است که شعر نیمایی را باید بند به بند سرود . کم چیزی نیست . 

    ولی با همه ی این تفاسیر , اهتمام ایشان در گرایش و گزینش قالب نیمایی برای سروده شان, (( آنهم در زمانه ای که سرایش در قالب باشکوه نیمایی, قالبی که  به حاشیه رانده شده , نیازمند انگیزه ای است  که از دل شاعری برخاسته باشد که به این توان بالقوه و بی مانند  ایمان داشته باشد)) قابل تحسین است . و ما این ایمان را در سروده ی خانم شاه قاسمی بخوبی می توانیم مشاهده کنیم .

    مهم قدم گذاشتن در این مسیر کم تردد هست .

    و این مسیر , آنقدر جاذبه و چشم انداز دارد که قدم به قدم , دست شاعر را بگیرد و او را تا رسیدن به مقصود و مطلوب همراهی کند .

    مسیری که هر قدمش کسب تجربه است .  و قابلیت های این قالب , با همین تجارب  برای شاعر مکشوف و مشهود می شوند. 

      

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب و احترام
    جناب استاد شهرو بختیاری گران ارج

    ممنون از بیان نقطه نظرات روشنگر و قابل توجه تان
    بله درست میفرمایید، هم از نظر رساندن مفهوم و هم از نظر وزنی به نظر من هم در بخشهایی حتی بطور مشهود، نیاز به بازبینی در شعر دیده میشود
    ولی موضوع انتخاب شده و توجه شاعر به این سبک و به ترانه خواندن  یک شعر نیمایی توجه مرا مثل همیشه جلب نمود
    و بنظرم جای بسی تقدیر دارد
    سپاس از همراهی و مهربانی تان
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">