سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

خداوند زمین زاد

 

فایل صوتی - خوانش شعر

شعر و خوانش : سپیده طالبی

 

 

 

 

 

لوگوی شعر نیمایی سپیده طالبی

سلام ای مهربانی که مدام از  بودنت شادم
طواف کعبه ات واجب ! خداوند زمین زادم


در آن لحظه
در آن ساعت که می‌خواند رجز بیدادِ اهریمن

نمی‌لرزم
نمی‌ترسم

تو را من حرف می‌گوشم
تو را من مهر می‌نوشم
تو را می‌پوشم ای آغوشْ‌پیراهن

تو را می‌پوشم و بر تاک جانت می‌شوم خوشه
تو را می‌نوشم و در عمق جانم می‌زنی ریشه

چه خوشبختم تو را دارم
چه خوشبختم که هستم در پناه تو
هنوزم نازنین هر روز

هوس دارم ببویم آن نسیمی را که می‌آید،
به سویم، بامدادانِ نگاه تو

فروزان شمعِ آرامْ اشک ریزِ من
هوس دارم برایت شاپرکهای خیالم را برقصانم
نِشانم بر لبانت مخملِ زیبای لبخندی
برای آتشِ گلزارِ جانت، پا بسوزانم

دلم می‌خواهد آسوده برایت بر
ملا سازم
چه آمد بر سر دنیا
ی احساسم
بگویم نبض شادی ها چرا کندند !
چرا تا آرزوها پل نمی‌بندند !

هنوزم مهربان ، من هم گهی دلواپست هستم
میان لحظه هایی هم خدا شاهد که بی‌حد، بیکَست هستم


چراکه خوب میدانم،
به قدّ ِ روزهایی که گذشته بر من و حالم
بلندی، سروْ طبعِ دلْ‌صبوری تو !
به تعداد تمام روزهای پیشِ روی من
اَرس‌رودِ  پُر از تشویش و اما که جسوری تو !

طوافت میکنم ای هورمزدایی
که جام جان من گردیده لبریز از صفای تو
به سر داری همیشه چادرِ ایثار
عرق کرده حیایِ من، از این عشق و وِلای تو

اگرچه باغ عمرت را سپیداری خرامانم
مقیم خانه‌ی دنج دلت همواره می‌مانم !

دلارامم ...!
بجوشد تا همیشه زمزم جانت
گذارم پای را بر هر قدم‌ْجایِ خداگامت !



لوگوی شعر نیمایی سپیده طالبی

نظرات  (۵)

درود بانو جان

بسیار لذت بردم از نیمایی نابت نازنین بانو

از نکات قابل توجه اشعار دلنشین و پرمفهومت پرداخت و کاربرد واژگان ترکیبی زیباست ماننند خداگام و ...

بسیار زیبا و دلبرانه

احسنت بانو جان

عذر تقصیر اگر دیر خدمت رسیدم برای عرض ادب

قلمت همواره نویسا دوستِ جانم

 

برقرار باشی به مهر

 

پاسخ:
سلام و عرض ادب و احترام مهربان بانو

سپاس برای لطف تان
هر زمان که تشریف بیاورید باعث امتنان بنده است

پاینده باشید و شادمان

چون همیشه آموختم از شما استاد طالبی والاقدر .

 

شاگردتان ..بابک حادثه

پاسخ:
سلام و عرض ادب جناب احمدی گرامی

خیلی وش آمدید بزرگوار
سپاس از لطف همیشگی تان گرامی
و به قطع بنده استاد نیستم و شاگردی هستم که از اساتیدم و شما دوستانم می آموزم

پاینده باشید و پدرام
  • فاطمه حیدری (رضوان)
  • مادر،من هرگز بهشت را زیر پایت ندیدم 

    زیر پای تو آرزوهایی بود که از آنها گذشتی به خاطر من....

     

    سلام بانو طالبی عزیز و بزرگوار

     

    سروده ی زیبای شما بسیار به دل نشست

     

    سلامت و پیروز باشید 

     

     

  • شادان شهرو بختیاری
  • درود بر مهربانو طالبی ارجمند

    نیمایی بسیار زیبایی خواندم در  وصف خداوندان زمین زاد

    لب مریزاد

    و

    با تاخیر روز شما مهربانو و همه ی بانوان و مادران این کهن ملک فریدون و جمشید مبارک

     

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب و احترام
    جناب استاد شهرو گرانمند


    سپاسگزار لطف و همراهی و پیام تبریک مهرآمیزتان هستم استاد بزرگوار

    امیدوارم همواره تندرست باشید و روز و روزگارتان پر از نور
  • دنیا غلامی
  •  تو را من مهر می‌نوشم...

    درود شعر و خوانش بسیار زیبا بود

     

    دعوتی گلم

    پاسخ:
    درودها دنیای عزیزم

    سپاس از همراهیت عزیز دل

    پاینده باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">