سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

توهم عشق

 

 

لوگوی شعر نیمایی سپیده طالبی

 

چه ساده باورت کردم
در این‌کوچک‌سرای دل، تو را پهناورت کردم

درون ظرف خالی مانده‌ی احساسِ رو زردم
تمامت را من از ارکیده پُر کردم
سفید و سبز و نارنجی،
گلستان‌مظهرت کردم

چه ساده ماه بودی تو میانِ برکه‌ی لبریزِ چشمانم
که با هر پرسه‌ی ناگاهی از یادت
تمامِ داغیِ بی‌مهریِ
سرریز تو، آنی
روان می‌شد بر این آیینه‌ی پُر گَرد و پژمانم

در آن کورآبِ کم رنگ از بهار مهربانی ها

برای آفتابِ بی رمق از عاشقی‌هایت
چه بی‌تابانه رویم را به سوی آسمان کردم
چه ساده  وهم  را من در وجودم میهمان کردم !

چه ساده، در هوایِ هُرم ِ لب‌هایت
من از بوسیدن رویای خود هم سخت ترسیدم
هزاران دانه‌ی الماسِ  « تَر»  را که نشسته بر لبم از تب

در این « انگار» هر شب از لبت یاقوت می‌چیدم !

چه ساده من کبوتر‌بچه های آرزوها را
ستمکارانه در زندان ترس از دوریت بستم
چه ساده اشتیاقم را به روی بام عادت بال ‌دادم تا
،
بگویم «طوقیِ» یکدانه‌ات هستم !
                                    
منِ دیوانه‌ی امید...
چه ساده عاشقت بودم

چه ساده برگهای خاطرم را که تو رنگ‌ِ زنگ پاشیدی
چه ساده شبنمِ ارکیده‌ام خشکید
!

لوگوی شعر نیمایی سپیده طالبی

نظرات  (۴)

  • شادان شهرو بختیاری
  • درود بر مهربانوی نیمایی سرا خانم طالبی ارجمند

    و سپاس از نیمایی زیبایتان

     

    لب مریزاد

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب و احترام
    حضور استاد گرامیم

    و سپاس برای لطف و همراهی مهرآمیزتان
    نیمایی بود که بعد از دوسال با خواندن دوباره اش، نیاز به تغییراتی در آن دیدم و مدتی روی آن متمرکز شدم و با اصلاحات جدیدش ثبت و منتشرش نمودم
    شاید مدتی دیگر با مراجعه مجدد این احساس را داشته باشم و باز هم آنرا تغییر دهم

    سپاس برای تمامی لطفی که تاکنون به من داشته اید

  • دنیا غلامی
  • چه ساده ماه بودی تو میانِ برکه‌ی ...

     

    چه ساده عاشقت بودم...

     

    درود عااااااالی و بسیار غم انگیز

     

    دعوتی عزیزم

    پاسخ:
    درودها دنیای مهربان
    سپاس برای همراهیت نازنین

    گاهی لحظه ها برایمان ارزشمند است...

     

    #...رهگذر...

    پاسخ:
    همیشه لحظه ها برایمان ارزشمندند

    درود بر شما...

    شاید مسیریمان روزی به تقاطع برسد...

    پاسخ:
    درود ها
    خوش آمدید
    و سپاس از لطفتان گرامی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">