سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

شاخ خشک سرگذشت

 

لوگوی غزل


فصلِ سرما و تگرگ و گاهِ  باران گشته است
این دل  بی چتر من هم  باز  نالان گشته است

باد هست و  کلبه‌‌ی جان  نیز باران خورده‌
 و
آهِ  سرکش  ناله‌اش   مانندِ   هذیان گشته است

بر نوایِ  بَم  که می‌خواند  چنان  طغیانِ  رُود
حالِ دل  ژولیده  و فکرش پریشان گشته است

این همه رازِ مگو دارد  به لب  ،  اندیشه اش
می‌کِشد آهِ  فراوان  و چه  سوزان گشته است

شور می‌گیرد به  کوچی ،  از گذاری  بی‌گذر
مانده است و بی دلیلی ، بندِ زندان گشته است

می‌کند رامشگری‌ها ،
قطره های این سِرشک
ظاهری   آرام  اما  بس خروشان  گشته است

می‌پَرد  سنجابِ  جانم  با غریو  یک  خروش
طفلکِ من  بیقرار و سخت حیران گشته است


من خرامان می‌روم بر شاخِ خشکِ سرگذشت
جویبارِ دلْ گذشتم  لیک  ،  جریان گشته است

شُرشُرِ باران  کنارِ خش خشِ   برگِ  درخت
تا رسد آوای نابش
، روح  شادان گشته است

بارشش  چون زَمهریری  بر دلِ تب دار  من
مرهمی شایسته  و  تجویزِ درمان گشته است

آیه می‌خواند به ذهنم
،  بوی باران  و  نَمش
رَدِّ تنهاییِ  من   ،  گُم  به خیابان گشته است

می‌خروشد  تندرِ   رُخداد  ،  بر  بی قیدی ام
اینک اما دیگراین دل، نور باران گشته است

نغمه‌ ای  رامش   نوازم   بر   سرِ  تالار دل
درضمیرم یک من ِدیگردرخشان گشته است

 

لوگوی غزل

نظرات  (۲)

این دل  بی چتر من ...

درود عالی وغم انگیز گلم

قلمت مانا

پاسخ:
درودها دنیای شیرین
سپاس که می خوانیم مهربان
شاد باشی نازنین
  • یوسف جمالی . م.اسفند
  •  درود بر شما خانم طالبی. چندبار خواستم ادرس وبلاگتان را لینک کنم و نشد نه در پیوندهای وبلاگم و نه در پیوندهای روزانه ام! نمی دانم مشکلش چیست!! علی ایحال بسیار لطف کردید و سایت مفیدی معرفی کردید رفتم و دیدم و بسیار بدرد بخور بود. بنده هم مهندسی خوانده ام و تجربی و از روی مطالعه و علاقه شعر می گویم. بیشتر مطالعاتم شعر نو و سپید است و کلاسیک مطالعات کمتری داشته ام. بسیار علاقمند به غزل نو و حکمت هستم و حتما از ان منبعی که معرفی کردید بهره خواهم برد که بسیار ارزنده است. زنده باشید به مهر. بدرود

    پاسخ:
    درود بر شما جناب جمالی گرامی
    بله درست میفرمایید متاسفانه وب لاگ شما و وب لاگ قدیمی من بلاگ فا هستند و اجازه درج و آدرس دهی سایر وب لاگ ها را نمیدهد و یکی از دلایل مهاجرت من به وب لاگ بیان همین مسئله بود  و البته امکانات بسیار دیگر این وب لاگ.
    خرسندم مطالب سایتی که معرفی کردم به نظرتان مفید بوده است . پیشنهادم این است خط به خطش را بخوانید تمامی جلسات درسی اش را و تمامی مثال ها را برای خودتان تقطیع نمایید خیلی مفید خواهد بود.
    امیدوارم در این راه نیز موفق و پیروز باشید
    شاد باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">