سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

کاش چون پاییز بودم


 

ترانه‌ی کاش چون پاییز بودم
 

 شعر : فروغ فرخزاد
 نام شعر: اندوه پرست
 خواننده : بانو رامش
 موسیقی و تنظیم : حسین علی ملاح



 با هم گوش کنیم به این ترانه‌ی زیبا با شعر نیمایی دلنواز


روح هر دو عزیز هنرمند شاد باشد

 

 

 

لوگوی موسیقی

متن ترانه
 

کاش چون پاییز بودم
کاش چون پاییز خاموش وملال‌انگیز بودم.

برگ‌های آرزوهایم، یکایک زرد می‌شد
آفتاب دیدگان‌ام سرد می‌شد
آسمان سینه‌ام پر درد می‌شد

ناگهان توفان اندوهی به جان‌ام چنگ می‌زد
اشک‌هایم هم‌چو باران
دامن‌ام را رنگ می‌زد

وه... چه زیبا بود، اگر پاییز بودم
وحشی و پرشور و رنگ‌آمیز بودم

شاعری در چشم من میخواند... شعری آسمانی
در کنارم قلب عاشق شعله می‌زد
در شرار آتش دردی نهانی

نغمه‌ی من...
هم‌چو آوای نسیم پرشکسته
عطر غم می‌ریخت بر دل‌های خسته

پیش‌روی‌ام:
چهره‌ی تلخ زمستان جوانی
پشت‌سر:
آشوب تابستان عشقی ناگهانی
سینه‌ام:
منزلگه اندوه و درد و بدگمانی

کاش چون پاییز بودم...

 

■ شاعر: فروغ فرخ‌زاد (۱۳۴۵-۱۳۱۳)

لوگوی موسیقی

 

نظرات  (۳)

گاهی می اندیشم

درختی که تنها بالای کوه زندگی می کند

چرا از جنگل فرار کرده؟

# صابرساده

پاسخ:
درودها دنیای مهربان
سپاس از شعر زیبایی که برایم نگاشتی
همیشه شد باشی نازنین

درود عالی بود گلم

 

روحشون شاد یادشون سبز

پاسخ:
سپاس از همراهیت دنیای عزیزم
پاینده باشید

درود بانو جان

بسیار زیبا بود و لذت بخش و خاطره انگیز...

روحشان شاد و قرین آرامش

 

پاسخ:
سلام و عرض ادب نازنین بانو
سپاس از همراهی تان مهربان 
بله همینطور است که فرمودید 
برخی اشعار و ترانه های قدیمی بسیار دلنشینند و تاثیرگزار
روحشان شاد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">