سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

شب سرد زمستانی

 

 ترانه‌ی در شب سرد زمستانی

 

 شعر : نیما یوشیج
 خواننده و آهنگساز : محمد نوری
 دکلمه : احمد رضا احمدی
 آهنگ : فریبرز لاچینی

 

با هم گوش کنیم به این ترانه‌ی زیبا با شعر نیمایی از نیمای بزرگ

 

 



لوگوی موسیقی

متن ترانه


در شب سرد زمستانی

کوره ی خورشید هم، چون کوره ی گرم چراغ من نمی سوزد

و به مانند چراغ من

نه می افروزد چراغی هیچ،

نه فروبسته به یخ ماهی که از بالا می افروزد.

 

من چراغم را در آمد رفتن همسایه ام افروختم در یک شب تاریک

و شب سرد زمستان بود،

باد می پیچید با کاج،

در میان کومه ها خاموش

گم شد او از من جدا زین جاده ی باریک

و هنوزم قصه بر یاد است

وین سخن آویزه ی لب:

که می افروزد؟ که می سوزد؟

چه کسی این قصه را در دل می اندوزد؟

در شب سرد زمستانی،

کوره ی خورشید هم، چون کوره ی گرم چراغ من نمی سوزد.



نیما یوشیج

لوگوی موسیقی

 

نظرات  (۱)

  • صادق اصغری
  • 🌺🌺🙏

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب
    جناب اصغری گرامی قدر

    خیلی خوش آمدید و سپاس برای همراهی تان
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">