سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

Ajabsabri

 

 ترانه‌ی « عجب صبری خدا دارد »
 شعر : رحیم معینی کرمانشاهی
 آواز : عبدالحسن ستارپور
 آهنگساز : محمد حیدری
 تنظیم : منوچهر چشم آذر



با هم گوش کنیم به این ترانه‌ی زیبا با شعر نیمایی دلنوازی از استاد ترانه سرایی، جناب رحیم معینی کرمانشاهی

 

 

 

لوگوی موسیقی

متن شعر:

عجب صبری خدا دارد!
اگر من جای او بودم
همان یک لحظه اول
که اول ظلم را میدیدم از مخلوق بی وجدان
جهان را با همه زیبایی و زشتی
بروی یکدیگر ،ویرانه میکردم

عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم .
که در همسایه ی صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش میدیدم
نخستین نعره مستانه را خاموش آن دم ، بر لب پیمانه میکردم

عجب صبری خدا دارد
!
اگر من جای او بودم
که میدیدم یکی عریان و لرزان ، دیگری پوشیده از صد جامه ی رنگین
زمین و آسمان را واژگون ، مستانه میکردم

عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم
نه طاعت می پذیرفتم
نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده،....
پاره پاره در کف زاهد نمایان ، سبحه ی، صد دانه میکردم


عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم
برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان
هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو، آواره و ، دیوانه میکردم      

عجب صبری خدا دارد
!
اگر من جای او بودم
بگرد شمع سوزان دل عشاق سر گردان
سراپای وجود بی وفا معشوق را، پروانه میکردم

عجب صبری خدا دارد
!
اگر من جای او بودم
بعرش کبریایی ، با همه صبر خدایی ، ...
تا که میدیدم عزیز نابجایی ، ناز بر یک ناروا گردیده،...
خواری میفروشد،...

گردش این چرخ را وارونه ، بی صبرانه میکردم

عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم
که میدیدم مشوش عارف و عامی
ز برق فتنۀ این علم عالم سوز مردم کش

بجز اندیشه عشق و وفا ، معدوم هر فکری
در این دنیای پر افسانه میکردم

عجب صبری خدا دارد !
چرا من جای او باشم
همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و ...
تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد
!
و گر نه من بجای او چو بودم،...
یکنفس کی عادلانه سازشی، با جاهل و فرزانه میکردم


عجب صبری خدا دارد ! عجب صبری خدا دارد !


رحیم معینی کرمانشاهی

 

لوگوی موسیقی

نظرات  (۱)

  • شادان شهرو بختیاری
  • درود بر مهربانو طالبی گران ارج

    و سپاس از گزینش درخور  نیمایی سروده ای بجا  از رهروان نیمای نامور، به ویژه « معینی کرمانشاهی»  ، که مشعل نبمایی به کوشش دلباختگانی چون او  ، دست به دست  گشته تا در دوران گوشه نشینی اش به خواهندگان امروزش برسد که اگر چنین بزرگمردانی نبودند ، آن مشعل،  در همان روزهای نخستینش از فروغ افتاده بود .

     

     

     

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب و احترام
    جناب استاد شهروی گرانمهر

    خرسندم که خوب هستید و چون همیشه مرا از نقطه نظر ارزشمندتان بهره مند فرمودید
    و سپاس برای همراهی و تاییدتان برای این انتخاب

    پاینده باشید و پدرام
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">