سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

مادر

 

 

لوگوی چهارپاره

 

 

 

مادر  سلام   مادر، ای  خالق  زمین‌زاد
اسطوره‌ی تحمل، دردت به جان من باد

تو  زاده‌ای  مرا  و .... اما بدون اغراق
ایزد چه باسخاوت، اول«تو» را به من داد


هرروز ازدم ِصبح، قبل ازنگاه خورشید
نورِ   تبسّمِ   تو،   رویِ  مرا  که  بوسید
هر  دانه  از  شمارِ  تسبیح   زندگی  را
آغاز می شمردم، بی‌هیچ  ترس ‌و تردید


نهری‌جوان‌ بودم،  حکمم همیشه ‌طغیان
بودش‌گران برایم، هر پند همچو فرمان
یادت که هست مادر ذهن شلوغ من را

تصمیم های بی‌جا، دیوانگی و عصیان

شب ها چنان غزالی با شور می‌دویدم
بر تپه های رویا،  من  نور می‌خریدم

هی بال  ساختم  از... پرهای نازبالش
در انتها  ولی  باز،   بی‌بال می‌پریدم

برچسب سردْمهری،امروز تا به من خورد
بی‌حد، خدا بداند، این  دل  چه سخت آزرد
مادر  ببخش  بر  من    بی‌ رحمی  دلم  را
ذهن مرا در آن حال، رویا  به  بردگی برد

رخش قضاوتم را
سرسخت می‌دواندم
فریاد می‌زدم   یا   گنجشک می‌پراندم
تا  که  به روزگارم، نافذ  نگاه  کردی
انگشت احترامت،  را من بریدم آن دم


وقتی‌که مانده بودم در یک رکودِ احساس
یا   قایق  خیالم   غرقِ  درون   وسواس

مادر همیشه بودی، پرمهر و پر سخاوت
همراه و درکنارم،
همچون همیشه حسّاس

هر لحظه  نازنینم گفتی  به  مصلحت پند
توعاشقانه مشی‌و حرفت حدیث چون قند
گفتی که  گاه  باید  دردی  نشاند  بر  دل
نوشید طعمِ تلخش،  تا جان دهی‌ به لبخند

دیگر کنون که  جانم،  صدها خدنگ خورده

هراضطراب و ترسی،خود را به من سپرده
رسمِ   هدایتِ    تو    روشن    شده    برایم
صبر مرا  به  قوّت  با  خود  به  اوج  برده

مادر  به  حد  عشقت،  تقریر  ناتوان است
اندیشه ام به  بودت، هر روز شادمان است
عاشق‌تر از  تو هرگز، دنیا  به ‌ خود ندیده
مهرت به دل همیشه، باقی‌ و جاودان است

 

 

 

 

لوگوی چهارپاره

نظرات  (۴)

سلام خانم طالبی 

وزن این رباعی را ذکر کنید چون در پاسخ به نظر گرانقدرتان در سایتم ازین رباعی استفاده کردم. 

مادر  به  حد  عشقت،  تقریر  ناتوان است
اندیشه ام به  بودت، هر روز شادمان است
عاشق‌تر از  تو هرگز، دنیا  به ‌ خود ندیده
مهرت به دل همیشه، باقی‌ و جاودان است

 

خیلی زیباست.

 

همچنین ، اگر شعری در مورد عشق سروده اید. بنویسید چون هم در سایت می خواهم استفاده کنم و هم در کتابی که دارم می نویسم. 

البته قبل از چاپ ، مجددا اجازه می گیرم. 

 

تشکر 

پاسخ:
سلام  عرض ادب جناب ارشادی گرامی قدر

سپاس از مرحمتی که به شعر داشتید
وزن چهارپاره مادر مفعول فاعلاتن مفعول فاعلاتن «مضارع مثمن اخرب» می باشد بزرگوار

ممنونم برای همراهی تان

سلام 

واقعا لذت بردم.

از قسمت آخر شعرت ، با نام خودت در مقاله ای که در مورد مادرم نوشته‌ام بهره می برم.

در سایت خودم احتمالا کارگاه شعر و عروض می زنم. همچنین دارم کتابی با نام شاعرشو ، نویسنده شو می نویسم.

یک نشر الکترونیکی خوب باید پیدا کنم.

کرمانشاهی هستم و سی و هفت ساله. 

 

تشکر از شما 

پاسخ:
سلام و درودها جناب ارشادی گران قدر

خیلی خوش آمدید
خوشحالم شعر را دوست داشتید
و سپاس از مهر و دلپسندی تان و استفاده از بخشی از شعرم در مقاله تان
از آشنایی با شما بزرگوار خرسندم

پایدار باشید و پدرام

سلام مهربانوی هنرآفرین

عرض ادب واحترام..

بسیار زیبا و دلنشین خواندم  سروده تان را

لذت بردم از شعر وزینتان مزین به لطف و ستایش مهر بی مثال مادر

قلمتان پربارترین

در پناه مهر

 

پاسخ:
سلام و عرض ادب و احترام مهربانوی گرانمهرم
خیلی خوش آمدید
و سپاس بیکران از مهر کلامتان
خوشحالم که سروده را دوست داشتید
پاینده باشید به مهر و بالندگی
  • شادان شهرو بختیاری
  • درود و لب مریزاد خانم طالبی ارجمند

    بسیار زیبا بود

    چرا که , .. هر شعری که برای مادر سُروده شود , زیباست

    امید که خورشید آن مهرگُستر همیشه بر سر فرزندان فروزنده باشد

    از مادر , هر آنچه بسُراییم , کم سُروده ایم

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب و احترام
    جناب استاد شهروی گرانمند

    سپاس بیکران بابت لطف و همراهی تان
    و بسیار زیبا نوشتید که هر شعری برای مادر سروده شود زیباست
    شاید بتوان گفت که مادر نقشی به رنگ و نگار خداوند دارد
    چرا که او نیز بدون هیچ واسطه ای عشق و مهر و زیبایی را
    در این دنیا یکجا هدیه میکند بدون هیچ چشم داشتی
    امید که سایه بود و مهرشان مستدام باشد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">