سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه

سپید هستم

سپیدانه
طبقه بندی موضوعی

sarangoshteroya

 

 فایل صوتی - خوانش شعر« بهارِ ...!»

 شعر و خوانش : سپیده طالبی


 

 

 

لوگوی شعر نیمایی سپیده طالبی

عزیزم در کنارت رنگ می‌گیرد
تصاویری که رنگ نقره ای دارد درون ذهن احساسم
نمیدانم که من در آخر راهم در این دنیا
هنوز آیا برای عشق تو بیهوده گاهی غرق وسواسم؟!


دگر وسواس حتی در میان خواب هم دست از سر من بر نمیدارد
در این رویا عجب ‌دنیا که چون دیوانه ها بر چهره، طرح خنده می‌کارد

ببین برجسته نقشی صورتش از طعنه، بر پهنای خود دارد
ولی ... گویا که از چشمانِ بیمارش،
غضب‌باران بی‌گاهی هنوز انگار می‌بارد !


بیا ای روح‌بخش روزگار ما
بیا که پیکر تشویش مانده بر زمین اینجا
بیا که سر بریدند از تمام زندگی، امروز و فردا را

ببین اینگونه بی‌آرام اگر بر روی گونه نقش می‌بندد،
شیار رنج و نومیدی
ولی احساس خود را می‌کشاند سو به روی نور امیدی

نگاهی بر وفا افکن
بیا جاری بشو تا رود احوالم
تو هم راهی بیاب و طاقتم را عاقبت مشکن

بیا و پاک کن این نقشه‌ی تار و کدر را از رخ فردا
تن رنجور هر بیت از هم اکنون را به هرم مهربان‌شعرت، مداوا کن
بیا و آتش این فصل سرد و بی‌حیاتم را تو گیرا کن


به فکرم می‌رسد گاهی
لب دریاچه‌ی رویایی از شادی
بخوانم یک غزل آواز پر شور و برقصم با نسیم صبح آزادی
برآرم بی هوا از سینه فریادی

بخوانم من به همراهیِ دریا‌نغمه‌ای آرام
صدایم هم ‌شود همراه با این شر شر باران بی‌موقع که خود را می‌زند بر بام
بخوانم تا که پُر گرداند آوایم
مگر این روزهای ساکتم را تا شلوغی های فرداهای پر ابهام

دهان ذهن من شیرین شده این بار
چه زیبا در خیالم ابرها بر آسمان خانه‌ی ما ریسه می‌بندند
به زیر تابش خورشید هم انگار
به روی شاخه ها زرکیسه می‌بندند

دلم می‌خواهد این لحظه دوباره باز
سرانگشتان رویا را گره اندازم آهسته میان موی خوشبختی

بیابم گوشه‌ی دنجی میان خشکنای صور
به نجوای شب‌ْامدادی،
بلغزم بر عسلْ‌طعمِ لبانِ داغ تو آرام
بدون هیچ تهدیدی، بدون هیچ بیدادی ...!



لوگوی شعر نیمایی سپیده طالبی

 

نظرات  (۲)

پیدایش کردم.

اینجا :

تن رنجور هر بیت از هم اکنون را به هرم مهربان‌شعرت، مداوا کن.

هُرم تلفظ می کنید یعنی چه ؟ نفس گرم منظور است؟

و همچنین ،

اینجا :

بیابم گوشه‌ی دنجی میان خشکنای صور

صور را که گفتم مثل سور در چهارشنبه سوری تلفظ می کنید به چه معناست؟

در نظر قبلی کاملتر و بهتر نوشتم. 

 


***مهم!!! 

خواهشاً اگر خواستید به سایتم سر بزنید و اگر نظری داشتید آنجا را پربار کنید. از نوشتن نظر بهمراه یک بیت شعر لذت می برم همانند نظر قبلی ام. 

اما بیتی برای این نظر : 

هم دعا از تو اجابت هم ز تو 

                    ایمنی از تو مهابت هم ز تو 


اگر آن دو مطلب را نیز بصورت شرح کامل بنویسید با نام خودتان در سایتم منتشر می‌کنم و سبب آشنایی کردها و دیگران با شاعران جوان ایجاد می‌شود.

من خودم متولد ۱۳۶۴ هستم. 

 

تشکری بی کران 

پاسخ:
درود بر شما جناب ارشادی گرامی
و سپاس از لطتان

بله بزرگوار (هُرم) به معنای حرارت و گرمیست که از چیزی داغ بر میخیزد یا چیزی مانند نفس گرم یا تابش از منبعی گرم
واژه (صور ) در بند آخر شعر نیمایی (بهار) به معنای (شیپور ) هست که ایده اش از شیپور یا صور اسرافیل گرفته شده
در آن بند شاعر با معشوق خود که بهار آزادی ست صحبت می‌کند و دلش میخواهد در (خشکنای) یا گلوی شیپوری که قرار است بهار آزادی در آن بدمد جا خوش کند و با نواختن وی در آن، بلغزد بر لبان بهار.....

سپاس که همراهید
  • شادان شهرو بختیاری
  • با درود و لب مریزاد خانم طالبی ارجمند

    نیمایی پر احساسی ست

    در فرم و در جایگاهی که انتظار قافیه را داریم خوب مسلط شده اید

    فروغ قلم تان همیشگی

     

     

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب و احترام
    جناب استاد شهرو بختیاری گرانمهر

    سپاس برای همراهی و توجه تان به سروده
    که همراهی و توجه تان همواره برایم ارزشمند است و گرامی

    پایدار باشید و تندرست
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">